Crystone - recension av webbhotell

17 februari 2011 | Okategoriserat

Crystone är ett webbhotell som har kunder i flera länder och dem har kontor i USA, England och Sverige. De är med andra ord stora, men det är mer än vad dem förtjänar.

Om du letar efter ett webbhotell är Crystone ett billigt alternativ, men detta är dock inget webbhotell jag kan rekommendera. Jag har tidigare recenserat fyra webbhotell – BineroLoopiaOne och Surftown – vilka jag samtliga använder. Som framgår av dessa recensionerna har jag inte varit nöjd med alla mina webbhotell, men jag skulle välja vilket som helst före Crystone. Crystone var jag kund hos mindre än en månad, men de dåliga erfarenheterna hann bli många.

 

Framför allt retade jag upp mig på deras support. Varför då? Jo, därför att ingen svarade när jag ringde. Och medan jag väntade på att någon skulle svara fick jag ingen upplysning om vilken köplats jag hade. Efter 10-15 minuter bröts kort och gott samtalet. Jag skickade dessutom ett mejl som inte gjorde saken bättre (något svar har fortfarande inte kommit när detta skrivs ett cirka kvartal senare). Detta pågick under ett par dagar tills jag prövade att nå supporten för VPS och då svarade slutligen en telefonist. Det duger dock inte att få svar efter att man totalt ägnat mer än en timme för att nå fram och dessutom utan någon som helst information om köplats.

 

Det andra som var negativt med Crystone var att fel uppstod då jag försökte logga in i kontrollpanelen. Förmodligen var detta inget fel som inte kunde ordnas ganska enkelt, problemet är ju bara att då måste man kunna få tag på supporten. Det är svårt att veta om den dåliga erfarenhet jag fick av Crystone kommer gälla alla och därför kan jag inte säkert säga att detta är typiskt för Crystone. Men den supportkvalitet Crystone uppvisade i mitt fall borde faktiskt aldrig behöva inträffa.

 

Att en bild på en stor sedelbunt på Crystones hemsida upplyser om att affiliates kan ”tjäna pengar” genom att rekommendera den till andra i stället för att det läggs 100% fokus på informera nya kunder vad de kan förvänta sig är också lite av en varningsklocka.  

Relaterat